Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy podszywają się pod pracownika Banku
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używa słowa np. konto zamiast rachunek.
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Bądź ostrożny! Jeśli rozmowa wzbudzi jakiekolwiek wątpliwości – przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności. Skontaktuj się z Bankiem! Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"