Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie informuje, że nigdy nie wykorzystuje usługi wsparcia poprzez aplikacje typu pulpitu zdalnego.
Pracownik Banku nigdy nie kontaktuje się z Klientem z prośbą o instalację oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera Klienta, podanie danych dostępowych do komputera Klienta, systemów bankowych, haseł, PIN-ów ani treści SMS-ów autoryzacyjnych.
Podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- nie wchodź na stronę logowania do systemu bankowości elektronicznej korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku,
- nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną,
- zawsze przed logowaniem sprawdź, czy adres strony rozpoczyna się od https://,
- zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki,
- nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach,
- nie przechowuj nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie udostępniaj ich innym osobom,
- unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych),
- dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki,
- zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall),
- dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna,
- zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia “Wyloguj”.
Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie – sprawdź! [link:https://zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/bankowosc-internetowa]
Poradnik KNF - Bezpieczeństwo Systemów teleinformatycznych