Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie informuje, że nigdy nie wykorzystuje usługi wsparcia poprzez aplikacje typu pulpitu zdalnego.
Pracownik Banku nigdy nie kontaktuje się z Klientem z prośbą o instalację oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera Klienta, podanie danych dostępowych do komputera Klienta, systemów bankowych, haseł, PIN-ów ani treści SMS-ów autoryzacyjnych.
Podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- nie wchodź na stronę logowania do systemu bankowości elektronicznej korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku,
- nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną,
- zawsze przed logowaniem sprawdź, czy adres strony rozpoczyna się od https://,
- zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki,
- nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach,
- nie przechowuj nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie udostępniaj ich innym osobom,
- unikaj logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych),
- dbaj o bezpieczeństwo Twojego komputera, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki,
- zawsze używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall),
- dbaj o to, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna,
- zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia “Wyloguj”.
Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie – sprawdź! [link:https://zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/bankowosc-internetowa]
Poradnik KNF - Bezpieczeństwo Systemów teleinformatycznych
Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy podszywają się pod pracownika Banku
Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu. Kontaktują się i informują, że właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś włamał się na Twój rachunek. Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary. Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne. Pamiętaj:
- Nigdy nie podawaj osobie trzeciej loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej (numer karty, CVV, daty ważności, imienia i nazwiska posiadacza karty)
- Nigdy nie podawaj kodów do bankowości internetowej oraz kodów 3D Secure wykorzystywanych do autoryzacji transakcji kartowych w Internecie
- Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych
- Nie działaj pod presją czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje
Bądź ostrożny! Jeśli rozmowa wzbudzi jakiekolwiek wątpliwości – przerwij rozmowę i nie wykonuj żadnych czynności. Skontaktuj się z Bankiem!