Oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego

Szanowni Klienci


W ostatnim czasie zanotowano ataki oszustów typu "voice phishing" na Klientów Banków, polegające na podszywanie się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane.

 
Scenariuszy ataku może być naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika Banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Pracownik Banku nigdy nie poprosi o dane jak:

  • login i hasło
  • numer karty i kod CVV
  • inne kody autoryzacyjne, PIN-y itp.

        Pracownik Banku zawsze się przedstawi z imienia i nazwiska, które warto zanotować.

Jak się bronić przed takimi próbami ataków?

  • Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy e-mail. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń bezpośrednio do Banku lub na infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.